| Učební osnova předmětu | Pojetí zpracování | Odkazy na internetu, literatura | O autorech |
| OŚETŘOVATELSTVÍ - Vypracovaná témata | |||
Cílem předmětu
je vést žáky k získávání teoretických poznatků a praktických dovedností
v péči o zdraví, prevenci poškození zdraví a ošetřování pacientů/klientů.
Důraz se klade na vytváření sociálních dovedností a postojů žáků
vyplývajících z holistického pojetí osobnosti pacienta/klienta a
z problematiky multikulturního přístupu ke klientovi. Žáci jsou vzděláváni
v základech teorie ošetřovatelského procesu, který je předpokladem
poskytování individuální ošetřovatelské péče.
Zpracované výukové
materiály musí směřovat k tomu, aby žák:
-
znal teorii ošetřovatelství a
ošetřovatelského procesu
-
osvojil si vědomosti a dovednosti
z ošetřovatelských postupů v péči o pacienty/klienty
-
znal organizaci práce ošetřovatelského
týmu a své postavení v něm
-
byl schopen provádět potřebné
ošetřovatelské intervence
-
dodržoval zásady hygieny , antisepse a
asepse
-
pracoval bezpečně a osvojil si bezpečně
pracovní postupy
-
vhodně komunikoval s pacienty/klienty,
respektoval jejich osobnosti a kulturní specifika
-
dodržoval práva pacientů, uplatňoval
holistický přístup k pacientům/klientům
-
přijímal osobní odpovědnost při
poskytování ošetřovatelské péče, dbal na kvalitu své práce
-
osvojil si zásady týmové práce
-
byl si vědom multikulturní identity
pacientů/klientů
- uvědomoval si potřebu sociální interakce v týmové
spolupráci.