Cílem předmětu
je vést žáky k získávání teoretických poznatků a praktických dovedností
v péči o zdraví, prevenci poškození zdraví a ošetřování pacientů/klientů.
Důraz se klade na vytváření sociálních dovedností a postojů žáků
vyplývajících z holistického pojetí osobnosti pacienta/klienta a
z problematiky multikulturního přístupu ke klientovi. Žáci jsou vzděláváni
v základech teorie ošetřovatelského procesu, který je předpokladem
poskytování individuální ošetřovatelské péče.Zpracované výukové
materiály musí směřovat k tomu, aby žák:-znal teorii ošetřovatelství a
ošetřovatelského procesu-osvojil si vědomosti a dovednosti
z ošetřovatelských postupů v péči o pacienty/klienty-znal organizaci práce ošetřovatelského
týmu a své postavení v něm-byl schopen provádět potřebné
ošetřovatelské intervence-dodržoval zásady hygieny , antisepse a
asepse-pracoval bezpečně a osvojil si bezpečně
pracovní postupy-vhodně komunikoval s pacienty/klienty,
respektoval jejich osobnosti a kulturní specifika-dodržoval práva pacientů, uplatňoval
holistický přístup k pacientům/klientům-přijímal osobní odpovědnost při
poskytování ošetřovatelské péče, dbal na kvalitu své práce-osvojil si zásady týmové práce-byl si vědom multikulturní identity
pacientů/klientů
- uvědomoval si potřebu sociální interakce v týmové
spolupráci.